Mediácia v školstve - pole neorané. časť 1
Ďalšie pole neorané s množstvom neriešených problémov a sporov je oblast školstva, v rôznych možných kombináciach : rodič - učiteľ - žiak - zamestnanec - riaditeľ - škola - zriaďovateľ. Nie je nič lepšie, ako keď mediátor nazrie pod pokličku súčasnej školskej inštitúcie a na nejakú dobu si zahrá napríklad rolu učiteľa. Jednoznačne zastávam teóriu , ak si neskúsil - nerieš, každá minca má totiž dve strany. Pretože oblasť školskej mediácie je oblasťou veľmi zložitou a zanedbanou v podstate zo začínajúcou hnilobou, dospel som za obdobie troch mesiacov a to som ešte neskončil, k triezvemu pohľadu na fungovanie systému školstva, na mieru zodpovednosti zamestnancov - pedagógov , na postoj študentov samotných. Keď že ako som naznačil problematika školstva je viac než zložitá, rozdelím tématiku mediácia v školskom prostredí na niekoľko článkov a oblastí. Za stav školstva, ktorý v súčasnosti máme nenesie zodpovednosť len samotná vláda, zodpovednosť nesieme všetci od rodičov - učiteľov až po žiakov. Stojím za učiteľmi , ktorí sa svojím štrajkom, alebo inou podporou štrajku 2016 nebáli poukázať na tento zúbožený stav. Vážim si ich predovšetkým ako ľudí , ktorí robia svoju prácu s láskou, nenechali sa pomlieť školským systémom a hlavne poznajú možnosti prehnutia svojej chrbtovej kosti. Nebáli sa zakričať a dosť !
Vzhľadom na to , že sa budem vo svojej práci venovať aj diskrétnym otázkam svojím osobným pohľadom získaným na nemenovanej strednej škole, nebudem vo svojich vyjadreniach adresný, takže poprosím svojich kolegov, aby neboli vzťahovačný a nebrali si niektore vyjadrenia osobne k srdcu.