Mediácia v školstve - pole neorané. časť 1

Ďalšie pole neorané s množstvom neriešených problémov a sporov je oblast školstva, v rôznych možných  kombináciach :  rodič - učiteľ - žiak - zamestnanec - riaditeľ - škola - zriaďovateľ.     Nie je nič lepšie,  ako keď  mediátor nazrie pod pokličku súčasnej školskej inštitúcie a na nejakú dobu si zahrá  napríklad rolu  učiteľa.  Jednoznačne zastávam teóriu , ak si neskúsil - nerieš, každá minca má totiž dve strany.  Pretože oblasť  školskej  mediácie  je oblasťou  veľmi zložitou  a zanedbanou v podstate zo začínajúcou hnilobou, dospel som  za obdobie   troch mesiacov a to som ešte neskončil,  k triezvemu pohľadu na fungovanie systému školstva, na mieru  zodpovednosti zamestnancov - pedagógov , na postoj študentov samotných.    Keď že ako som naznačil problematika školstva  je viac než zložitá,  rozdelím  tématiku  mediácia v školskom prostredí  na niekoľko článkov  a oblastí.  Za stav školstva,  ktorý v súčasnosti máme  nenesie zodpovednosť  len samotná vláda, zodpovednosť nesieme všetci  od rodičov - učiteľov  až po žiakov.  Stojím za učiteľmi , ktorí sa svojím štrajkom, alebo inou podporou štrajku 2016 nebáli  poukázať na tento zúbožený stav. Vážim si ich predovšetkým ako ľudí , ktorí robia svoju prácu s láskou, nenechali sa  pomlieť školským systémom  a hlavne poznajú možnosti prehnutia svojej chrbtovej kosti.  Nebáli sa zakričať  a  dosť !  

Vzhľadom  na  to , že sa budem vo  svojej  práci  venovať  aj diskrétnym  otázkam  svojím osobným pohľadom  získaným na nemenovanej  strednej škole,  nebudem vo svojich vyjadreniach adresný,  takže poprosím  svojich  kolegov,  aby neboli  vzťahovačný a nebrali si niektore vyjadrenia  osobne k srdcu.

 

Tvorba webu zdarma Webnode